Treceți la conținutul principal

Tutorial: Cum sa faci corali

Nu este vorba de corali reali, ci de unii creati special pentru habitatul marin pe care l-am construit impreuna cu micutul meu. Apoi, am explorat cu mare placere lumea subacvatica, interesanta si plina de culoare.





Atunci cand ai un toddler-ica fascinat de apa, incerci sa ii gasesti jocuri si activitati ce implica acest element, dar in acelasi timp sa fie educative si placute. Nu ma vait, caci si mie imi place sa ma joc alaturi de el si pot spune ca am petrecut ore intregi pentru a realiza si apoi a explora acest habitat.
De mult timp tot citim carti si vedem animalele marine frumos ilustrate dar astazi am decis sa trecem si la partea practica.

Asa ca, am luat galetusa si am plecat spre parc cantand cu veselie:

" Vântul bate foarte tare,
Dar eu plec la vânătoare
Să găsesc o piatră mare.
Și am să o duc acasă,
Pentru mica mea țestoasă!"

Am adunat pietre si frunze de papadie, pentru ca acestea erau la tot pasul si semanau cel mai bine cu algele marine.



Cand am revenit acasa am spalat bine pietrele, cu periuta de unghii, apoi intr-o cutie de plastic am pus apa colorata cu putin colorant alimentar albastru si am inceput sa asezam elementele.

Sa recapitulam ce am folosit pentru realizarea habitatului marin:
- cutie de plastic,
- apa + colorant alimentar albastru,
- pietre,
- frunze verzi,
- melci si scoici adunate vara trecuta de la mare,
- corali realizati manual,
- figurine animale marine.

Pentru realizarea coralilor ai nevoie de cateva coli colorate de hartie gumata si de o foarfeca pentru a-i decupa. Nu iti trebuie sablon, cu cat este mai haotica taiatura cu atat vor fi mai frumosi coralii.


Pentru ca hartia gumata pluteste ai nevoie de sarma sa poti face un piciorus fiecarui coral, astfel o sa stea pe verticala iar cu ajutorul pietrelor poti ascunde acest mic suport.



Cam gata, acum poti trece la joaca...

Noi tare mult ne-am bălăcit,
Degeţelele ni s-au încreţit!

Sper sa va inspire, sa explorati si sa invatati cu placere despre habitatul marin!









Comentarii

  1. Puteti sa imi spuneti numele cartii va rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am folosit mai multe carti. Una dintre ele este cu fotografii reale si se numeste "Rechinii" de la editura Aquila iar cea desenata este o carte senzoriala "Nature trails in the Ocean" by Maurice Pledger.

      Ștergere
  2. Lovely!!! Thank you for sharing! Congratulations from Greece!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu