Treceți la conținutul principal

Pregatiri pentru sarbatoarea Pastelui

Nu stiu daca dintr-un plic de drojdie (atat am in casa de 4 luni de zile, iar covidul a facut sa dispara miraculos de pe piata) o sa reusesc sa fac cozonac, pasca si alte tipuri de aluat cu dospire, specifice mesei traditionale de Sfintele Pasti, cert este ca vom avea ceapa verde proaspata si va fi culeasa de noi de pe pervazul ferestrei sufrageriei, chiar in dimineata de duminica.
Ce as putea sa imi doresc mai mult?
Mmmmmm... ceapa verde pusa intr-un pahar fix in mijlocul mesei. Perfect!

Experimentul a fost extrem de rapid de pregatit siextrem de usor de pus in practica.
Pentru ca in cosul cu ceapa de pe balcon am vazut ca o parte incepuse sa inverzeasca/incolteasca, impreuna cu cel mic am luat situatia in maini si am rezolvat dilema: ce facem cu ceapa aceasta delicioasa primita de la strabunica?

Raspunsul: o ajutam sa creasca.
Dar fiindca ca nu aveam pamant la dispozitie (cred ca momentan isi ia nutrienti din bulb), am decis ca intr-un suport de ceramica pentru oua, pustiul sa puna cateva picaturi de apa apoi sa "planteze" fiecare ceapa in locsorul ei.
Atentie!!!! Nu punem multa apa pentru ca vor putrezi si vor mirosi extrem de urat. Doar cateva picaturi, cat sa aiba radacinile umede.
Am urmarit evolutia acestora si am udat la nevoie, tot picatura cu picatura.

Din toata aceasta activitate ne alegem cu:
- observarea si intelegerea cresterii plantelor din bulbi;
- exersarea motricitatii fine pentru administrarea apei cu pipeta;
- invatare numere - cantitate pentru ca l-am pus sa numere picaturile de apa;
- si evident ca intr-un final vom avea ceapa verde numai buna de savurat.








Iubitorul meu mic de ceapa si usturoi abia asteapta sa o infulece.
Una dintre bunici inca este socata cand vede cat de lejer accepta sa manance aceste legume(si multe altele) atat proaspete cat si in preparate gatite.
Mereu ii spun ca acest lucru cred ca se datoreaza faptului ca de la inceputul autodiversificarii l-am expus la toate tipurile de alimente, legume, fructe si nu am incercat sa ii ascund diverse legume in mixuri sau combinatii alimentare.

Tin minte ca prima data a pus mana pe broccoli, primul degustat dupa 7 luni de lapte matern, si pot sa spun ca a fost dragoste la prima gustare, apoi dupa vreo 3 ani nu a  mai dorit sa se atinga de el, ca intr-un final dupa o pauza de un an sa ceara singur broccoli. Chiar si eu am fost surprinsa, dar mi-a fost clar ca exact ca si in cazul nostru, al adultilor, ajung si ei la o saturare si au nevoie de pauza si libertate de a decide.

Spor la mancat cat mai multe verdeturi, ca doar e primavara!


Comentarii