Treceți la conținutul principal

Ustensile potrivite

I-am permis de fiecare dată când a dorit să mă ajute. 
Era precum o umbră mereu alături de mine iar fiecare mișcare a mea era analizată, memorată, pusă în practică. 


Evident că punea mâna pe tot ce foloseam eu prin casă iar în bucătărie toate ustensilele păreau uriașe în mânuțele lui: telul, cleștele, strecurătoarea, răzătoarea, etc. 
Era tare greu să le manevreze și automat intervenea frustrarea, dar încet încet am achiziționat același tip de ustensile, însă de dimensiuni mult mai mici.

Mânuțe mici, ustensile mici, nu?
Satisfacția că reușea să le folosească bine și să ducă la bun sfârșit  o activitate a fost pe măsură.
Despre accesul lui la bucătărie, am mai scris aici  unde am prezentat activități de viață practică.

Drept vorbind, cu răzătoarea mare care taie extrem de bine, uneori chiar și eu reușesc să-mi mai șlefuiesc pielea degetelor așa că din motive de siguranță nu am îndrăznit să-i permit să o folosească și el.
În schimb, am găsit o răzătoare de dimensiuni mult mai mici care este minunată, poate să o utilizeze cu succes fără să-și taie vărful degetelor.



Recent și-a amintit că nu a mai mâncat de mult timp budincă la cuptor cu brânză și cașcaval, și i-ar face mare plăcere să pregătim pentru cină.
Când propunerile vin din partea lui, am sesizat că este mult mai entuziasmat să se implice și să fie dedicat 100% acțiunilor sale.

Să fiu sinceră, parcă de dragul răzătoarei aș rade și eu tot cașcavalul din frigider, nu doar cel necesar preparării cinei. :))







Știm bine cu toții că o treabă făcută cum trebuie este atunci când în urma ta rămâne așa cum ai găsit, corect? (Aici eu mai am nițel de lucru la partea cu vasele... :)), dar nimeni nu este perfect.)

Revenind la ustensile, unelte și obiecte potrivite am găsit într-un magazin de construcții acest set pentru curășenie pe care îl folosește cu drag.


După o așa treabă serioasă, cașcavalul a ajuns pe lângă farfurie, și pe podea, și în păr dar cea mai mare parte a ajuns cu bine la cuptor.

Aveți curaj și permiteți-le copiilor să facă treabă "considerată de oameni mari", veți fi surprinși să vedeți cât de bine se descurcă.



Comentarii