Treceți la conținutul principal

BROȘURA: Tipuri de materiale

Pregătisem de ceva timp cardurile pentru această activitate și strânsesem într-un coșuleț doi pumni de mini obiecte simpatice. Gata, eram pregătiți pentru o nouă activitate interesantă.


Cu toții avem prin casă tot felul de obiecte ce pot fi sortate conform anumitor criterii. De data aceasta eu aveam nevoie doar de o tăviță pe care să pot pune cardurile informative și coșulețul cu obiecte, pentru a-i propune activitatea de sortare ținând cont de tipul materialelor din care sunt realizate obiectele.


Încadrez această activitate la dezvoltarea limbajului cu un strop de dezvoltare senzorială. Trebuie să recunosc că de când puștiul este cititor independent am început să prind drag de etapa de documentare și realizare a cardurilor informative. 

Uneori aș dori să includ mai multă informație decât permite spațiul unui card dar este evident că scopul acestora nu este ca cel al unei cărți ci ideile de bază fiind suficiente pentru a ne da un start în dezvoltarea discuțiilor. 

În timp ce analizam caracteristicile fiecărui obiect am putut observa că sunt obiecte ce pot fi realizate dintr-un mix de materiale. Spre exemplu: becul are o parte din metal și o altă parte din sticlă.


De asemenea, am putut concluziona că sunt obiecte cu aceeași funcționalitate deși sunt realizate din diferite tipuri de materiale. De exemplu: am avut linguriță din plastic, din metal și și-a amintit că avem în bucătărie și lingurițe din lemn.

Pornind de la informațiile de pe carduri am putut să discutăm despre materiale sintetice și materiale naturale reușind să ne punem tot felul de întrebări: 

- Unde găsim aceste materiale? 

- Cum le obținem?

- Ce putem face din materialele respective?

- Ce stare are fiecare material în mod normal?

- Ce stare are un material în funcție de anumite condiții?

- Ce putem face din aceste materiale?

- Care poluează?

- Care material este biodegradabil?

- Îl putem deforma, distruge ușor?

- Ce sunete scot când le lovim?

Îmi este clar că lista acestor întrebări ce stă la baza activității propusă inițial, poate fi infinită în mintea unui copil. :)



Ziceam mai sus că o consider o activitate pentru dezvoltarea limbajului ce are și un strop de dezvoltare senzorială, pentru că toate obiectele au trecut prin filtrul tactil, am analizat ce obiecte sunt aspre sau fine, care sunt mai reci, care înțeapă, care ne pot răni, ce obiecte sunt dure și ce obiecte sunt flexibile iar la final l-am întrebat care este materialul lui favorit.

Oare ghiciți răspunsul?

Lemnul! 

Cele 8 carduri folosite de noi pentru activitatea tipurilor materialelor (lemn, metal, sticlă , plastic) le găsiți pe site în secțiunea DIGITAL EDUCATIV.

___________________________
Vreau să mulțumesc tuturor care m-au susținut și care vor alege să mă susțină prin achiziția produselor digitale de pe site-ul meu vixy.ro.

Prin achiziționarea acestor produse și nedistribuirea lor mă veți sprijini să pot dezvolta alte produse care sper să poată să vă ajute și să vă faciliteze efortul depus în clădirea unei educații concentrată pe interesele copiilor și principiile educației Montessori.

Pentru achiziționarea fișierelor electronice:
- mergeți pe pagina vixy.ro în secțiunea dedicată produselor digitale;
- adăugați broșurile dorite în coșul de cumpărături și finalizați comanda;
- după ce plata a fost confirmată veți avea acces pentru a descărca broșurile comandate.

NOTĂ:
Vă rog să NU ditribuiți aceste fișiere în niciun fel, deoarece distribuirea proprietății creative nu este corectă față de autor și nici legală.
Oricând aș fi extrem de încântată să văd fotografii cu aceste materiale folosite de către cei mici (scopul principal pentru care m-am hotărât să încep proiectul), nu ezitați să le etichetați pentru a le putea identifica usor.

Vă mulțumesc din suflet pentru suport și interes și aștept cu nerăbdare vești . :)

Mult succes!


Comentarii