Treceți la conținutul principal

Rosu - culoarea saptamanii (5 din 5)

“Osu”=Roşu - culoarea săptămânii

VINERI – asocieri, dezvoltarea concentrării, a motricităţii fine şi a răbdării

1. Activitate asocieri: legume cumpărate din piaţă (varză roşie, ceapă roşie, sfeclă roşie, roşie, ridichie) şi asociate cu carduri. Experienţa senzorială şi atenţia la detaliu este impresionantă când le pipăie, atinge, miroase pe fiecare în parte.
A observat că ceapa roşie este încolţită, că are rădăcină iar la ridichie i-au atras atenţia frunzele.
Sunt detalii pe care probabil aş fi omis să i le prezint dacă ne-am fi jucat cu obiecte de alt tip. Sigur că nu găsim disponibile pe piaţă toate legumele şi fructele existente, dar este de preferat ca experienţele senzoriale complete să-i fie oferite cât se poate de mult. Astfel i se vor întipări în memorie mult mai repede şi cu o acurateţe excepţională.

2. Activitate pentru dezvoltarea concentrării: A fost iniţiată şi descoperită de el - a luat “vava osie”=varza roşie şi a început să rupă şi să desfacă fiecare foaie. Impulsul meu a fost să îl opresc… dar, mă bucur nespus de mult că am reuşit să mă abţin pentru că am avut timp să spăl vasele şi să mă apuc şi de gătit. Îmi pare rău că nu m-am uitat la ceas să văd cât timp a fost concentrat pe noua lui descoperire dar puteţi face o estimare ţinând cont că am reuşit să finalizez mâncarea de mazăre şi să spăl şi aragazul.
Win-win!



Comentarii