Treceți la conținutul principal

Strega Nona

O poveste draguta, ce a fost scrisa si ilustrata de Tomie dePaola prin 1975.
Cand citim si ajung la partea cantecelului oalei cu paste, il cant pe un ritm saltaret, de "Tarantella Napoletana". Vai, si cat de bine se potriveste cand dai si din maini!
Cartea ne-a inspirat sa facem o activitate pentru dezvoltarea motricitatii fine, a rabdarii si concentrarii. Exact ca in realitate, cand pastele sunt puse la fiert, isi maresc volumul, se umla si poti sa le domolesti daca sufli in oala. La fel ca laptele pus la fiert, musai sa supraveghezi oala.
Cat timp pastele erau puse la fiert, dintr-o cutie de carton am taiat cateva forme de casute si le-am desenat cu markerul negru, iar acoperisurile le-am spoit repede cu o pensula si acuarela rosie. Gata oraselul.
Oala in care am pus pastele fierte este un borcanel vopsit tot cu markerul permanent, iar picioarele sunt bucatele de paie de carton, din acelea pentru suc. Evident, mazgalite si ele tot cu markerul negru.

Tot setup-ul a durat putin, iar actiunea in sine presupune folosirea foarfecii pentru a taia pastele fierte.
Ne-au mai ramas paste si le-am pus in caserola in frigider. Daca maine nu vor mai putea fi utilizabile pentru aceasta activitate, sigur gasim noi ce sa facem cu ele. :)













Comentarii