Treceți la conținutul principal

Cartitel

Rezonand cu ideile Mariei Montessori, am incercat, si inca incerc sa o pot pune in practica si pe cea legata de expunerea copilului la cartile cu povesti ce contin personaje ireale, fantome, monstri, supereroi, animale cu superputeri, cam pana in jurul varstei de 6 ani cand copiii pot face diferenta intre imaginar si real.
Nu mi-a iesit foarte bine si nu am putut chiar 100% sa ma abtin sa nu cumpar carti respectand acest criteriu, dar clar am triat fantastic de mult din ce am primit sau achizitionat si m-am rezumat la actiuni reale, ce le putem regasi in viata noastra de zi cu zi, posibile chiar daca unele personaje sunt intruchipate de animale.
Cautand si sortand am descoperit extrem de multe carti frumoase (cei drept, multe nu sunt traduse in romana) cu teme minunate si iustratii fabuloase ce respecta realitatea inconjuratoare.

Pe Cartitel as fi putut sa il cunosc in urma cu vreo 30 de ani, dar abia anul trecut am aflat de existenta lui si din curiozitate am cumparat cartea.


In prima faza am fost reticenta sa i-o citesc pustiului dar el are acces la animale reale si stie deja ca acestea nu pot vorbi limba noastra si nu pot actiona precum oamenii. Am pus accentul pe analogii dragute (tepii ariciului sunt precum o perie, clestii racului pot taia precum o foarfeca, paianjenul tese panza precum oamenii tesaturile) si pe partea interesanta a cartii si anume, procesul obtinerii unei tesaturi din in, generozitate, prietenie, ajutor neconditionat, iar recent, mi-a venit ideea cum am putea lucra pe partea de limbaj, cu ajutorul unei activitati senzoriale.


Jocul este destul de simplu: dupa ce intr-o noapte l-am modelat pe Cartitel, am ascuns intr-o cutie cu nisip cateva obiecte.
Adrian alaturi de Cartitel, descopera micile comori ascunse in subteran in timp ce sapa galerii prin pamant, in cazul de fata prin nisipul kinetic. Apoi sunt frumos aranjate si etichetate iar el trebuie sa asocieze obiectul cu numele acestuia.




Pe langa cele descoperite si mentionate de Cartitel in carte, am mai adaugat eu cateva obiecte, fara sa tin cont de o regula anume, ci pur si simplu catoful, morcovul si rama sunt des intalnite in pamant.



Spor la joaca!

Voi ce activitati faceti inspirati de aceasta carte?


Comentarii