Treceți la conținutul principal

Cinema la mine acasă

Nu de mult timp, mai exact cam cu vreo 3 luni în urmă, am început să ne uităm împreună la filme animate. Primul film animat văzut de puști a fost cadou în ziua în care a împlinit 6 ani și evident că a dorit să fie "Cars". Am impresia că pasiunea pentru mașini nu o să dispară niciodată, deci mai avem pe lista de văzut și Cars 2 , cred că este și Cars 3, nu?


Vă puteți imagina că primul film animat văzut de el a durat mai bine de 3 ore? Având în vedere că puștiul nu a fost expus la ecrane, nu a rezistat mai mult de 20 de minute, așa că am făcut pauză pentru a pregăti masa de prânz, apoi iar am văzut 20 de minute și am făcut o altă pauză pentru o gustare și tot așa până am terminat de vizionat filmul. Cu siguranță pasiunea lui pentru mașini l-a determinat să ajungă la finalul filmului și presupun că nu ar fi rezistat atât dacă era vorba de alt film.

La cinematograf nu am fost niciodată în formula de 3 dar puștiul încă nu și-a exprimat dorința să meargă, ce-i drept în ultimul an și jumătate știm cu toții situația Covid-19 deci șanse zero să ajungem într-un cinematograf real, așa că am creat noi "Cinema la mine acasă" cu atmosteră ca în sala de cinema, cu locuri rezervate, cu bilet de intrare, cu afișele filmelor ce rulează perioada următoare, dintre care poți alege ce dorești să vezi.



La sfârșitul săptămânii (când nu suntem plecați hai hui pe munte, sau la bunici), avem momentul nostru în familie, în care ne cuibărim toți 3 pe canapeaua din sufragerie, facem pizza și stoarcem lămâi să ne delectăm cu limonadă, uneori încingem tigaia de fontă pentru a arunca niște boabe de porumb în ea să mirose a floricele de porumb.

Filmul rulează proiectat pe perete, fiind decizia soțului pentru a evita statul cu ochii în ecrane și totodată recreem atmosfera sălii de cinema.



Pentru mine este exact ca atunci când eram mică și vedeam la proiector povești pe diafilm. Țin minte cum duminica seara ne delectam toți membrii familiei cu tot felul de povești iar tata ne citea scrisul de sub imagini. Era un moment tare așteptat și pare-se că memorabil pentru mine.

Sper ca noul nostru obicei, să rămână în amintirile copilului meu ca niște după-amiezi de sâmbătă când ne uităm toți 3 la un film animat și ne distrăm. 

Am încercat să plusez în meniul cinematografului cu popcorn și chipsuri de năut dar nu prea am avut succes cu asemenea propuneri, oricât de fain ar fi ambalajul, cutia sau prezentarea, se pare că disconfortul intratului acestor alimente printre dinți bate orice vizual. 

Deci dacă aveți sugestii de ronțăieli prietenoase cu dinții și sănătoase, potrivite pentru cinema, vă rog să ne scrieți un comentariu.



Pentru că nu avem cablu tv de mai bine de 14 ani iar eu nu mai știu ce este la modă pe canalele cu desene animate dedicate copiilor, am decis să vedem mai întâi filmele clasice Disney iar în lista preferințelor ce au rulat deja în cinematograful nostru de acasă sunt: 

Pisicile aristocrate (1970),  

Peter Pan (1953), 

Doamna și vagabondul (1955), 

Regele Leu (1994), 

Mașini (2006),

Epoca de gheață (2002) și 

Avioane (2013).


Ce recomandări de filme animate faine potrivite pentru vârsta de 6 ani aveți?

Cu mulțumiri,


Comentarii