Treceți la conținutul principal

Cum sa faci plastilina cu textura si aspect de inghetata

Astazi s-a anuntat a fi o zi calduroasa, iar noi, chiar de la prima ora am planificat sa ne racorim cu o inghetata parfumata si frumoasa.
Pot sa spun ca am fost in extaz din clipa in care am amestecat cele doua ingrediente. Arata extraordinar de bine, se simte fantastic de fin la mana si nu mai spun ce miros are! De fapt poate avea ce miros doriti voi.

Acest joc de rol ne-a tinut ocupati si implicati mai mult de o ora jumatate. Eu eram clientul pretentios ce avea dorinte inedite, ba cu aroma de lamaie, ba cu banana, ba cu bombonele, ba cu cipsuri de ciocolata si in plus mai eram si un client nitel curios ce isi mai baga nasul si mainile prin ingredientele de pe masa, dar pustiul era atat de concentrat incat munca in echipa era binevenita.

In timp ce modelam si ne jucam, discutam despre culori si cum putem obtine roz din capsuni sau galben din lamai sau maro din cacao asa cum ziceam eu, iar el ma corecta zicand carob. :))))








Cine prefera inghetata la cornet? Sau poate doriti in cupe? Fiecare varianta este disponibila, uneori mai facem si "BIOSE", adica briose. Da, da briose cu inghetata. Mmmmmm....


Acest joc, pe langa concentrare si motricitate fina, ajuta si la dezvoltarea limbajului si invatarea bunelor maniere. Spre exemplu: salutul pentru intampinarea clientilor, multumesc cand primesc minunatele si delicioasele bunatati, sau cand cel ce realizeaza inghetata primeste complimente si nu in ultimul rand formula de la revedere, la plecare.





Spuneti si voi daca nu arata fantastic de reala aceasta inghetata!  Pai cum sa nu ai chef sa te joci alaturi de cei mici? Eu nu stiam cum sa fac sa il conving pe pustiulica sa fie el clientul.




"Stai, stai, mama!!! Mai ai nevoie de o steluta ca ai 2 ani si ai nevoie de doua."
Decorate cu nasturi colorati, margele din lemn, stelute cu sclipici si orez colorat cu ajutorul colorantului alimentar, produsul finit va fi cat mai aproape de realitate.






Dezavantajul este ca devina sfaramicoasa daca sta mult timp in contact cu aerul si nu este framantata constant, dar clar pentru o repriza buna de joaca este mai mult decat suficient.

Deci, plastilina facuta in casa necesita doar DOUA ingrediente, pe care sigur sau mai mult ca sigur le aveti deja in casa.
Cele doua ingrediente sunt:
1. Amidonul de porumb
2. Balsamul pentru par.
Proportiile pot varia nitel, in functie de consistenta balsamului. Sa va faceti o idee, eu am folosit 1 cup amidon si masuratoarea de 1/8 cup cu balsam de 2 ori si jumatate.




Cornetul l-am decupat din cofraj de oua, apoi l-am desenat cu un creion pentru a-i da textura romburilor.



Nu stiu cat de mult rezista, pentru ca astazi de dimineata am facut-o iar cand am terminat jocul am pus plastilina in punga de plastic si am tras aerul din ea cu ajutorul aspiratorului de mana.
Am sa revin cu feedback despre felul cum se comporta in timp si modul de pastrare.


Imaginea de final este impresionanta, inghetata nu a fost mancata iar eu sper ca v-am facut pofta de una ce necesita a fi modelata! :)



Comentarii