Treceți la conținutul principal

Eu ce mai citesc acum?

În ultimul timp am observat că micul nostru cititor a prins super viteză în devoratul cărților. Este extrem de încrezător în el din acest punct de vedere și deja poate citi cărți cu mai multe capitole.

Săptămâna trecută a fost pentru prima dată când nu a dorit să-și ia în vacanță, rucsacul lui pregătit special cu diverse activități ideale pentru momentele de așteptare, spre exemplu cât timp se prepară mâncarea la restaurant, sau pe plajă cât se relaxează pe șezlong între două bălăceli în mare. Când pregăteam bagajele am fost extrem de surprinsă că a refuzat rucsacul și l-am întrebat dacă totuși nu dorește să-și aleagă măcar o carte.

După 10 minute a revenit lângă mine cu brațul plin de cărți iar eu mă gândeam unde aș putea să le bag căci gențile de voiaj erau deja pline cu mingi gonflabile, colaci, pompă de umflat saltele... 


"- Ce faci scumpule? Vrei să iei cu tine toată biblioteca? l-am întrebat pe un ton amuzat.

Îmi răspunde foarte serios: - Nu este chiar toată. Vreau să fiu sigur, data trecută am fost nevoit să citesc de mai multe ori aceeași carte."

Dragul de el, prin ce chin o fi trecut să fie nevoit să recitească ce avea în vacanță iar eu abia am reușit să citesc 7 pagini din unica mea carte luată în concediu. :))) 

Nu știu pe ce criteriu le-a ales pe acestea din bibliotecă pentru că pe toate le-a citit de cel puțin două ori până acum.

Mai în glumă mai în serios, i le-am luat pe toate și s-a întors doar cu două cărți (cele două din partea de jos a teancului din imaginea de mai sus) pe care nu a apucat să le citească, deci a estimat bine copilul și nu poate decât să mă bucure acest lucru, înseamnă că începe să aprecieze corect "cât poate duce".

După această introducere făcută pentru a înțelege contextul întrebării din titlul articolului, să revenim la ce aveam de prezentat. Și anume, o adaptare a jocului Las Vegas, Roata Norocului.


Pentru că încă o mai avem lipită pe peretele din sufragerie, Roata Norocului realizată după ce am revenit de la mare (am povestit mai multe aici) a fost pionul principal pentru răspunsul întrebării:

"- Eu ce mai citesc acum?"

De la Las Vegas SALADS a ajuns să se numească Las Vegas CITITAS, doar este vorba de cărți ce urmează a fi citite, corect?

Am luat un coș în care am pus o selecție de cărți și apoi am creat pe calculator un afiș cu lista titlurilor respective, asociind fiecărei cărți câte un număr scris pe Roata Norocului.

În cazul în care nu se văd bine titlurile în fotografia de mai jos, o voi lista în continuare:

- Dinotopia. Călătorie în Chandara de Fames Gurney

- Teatrul corpului uman de Maris Wicks

- Pinguinii domnului Popper de Gichard și Florence Atwater

- Marry Poppins de P.L. Travers

- Clementina (vol.1/vol.2/vol.3) de Sara Pennypacker

- Einstein. Călătoria uimitoare a unui șoricel în timp și spațiu de Torben Kuhlmann

- Aterix și Obelix, Cosorul de aur de Rene Goscinny

- Pippi Șosețica în parc de Astrid Lindgren

- Cum să construiești un automobil de Martin Sodomka

- Chemarea Mărilor de Ali Mitgutsch

- Fetița care voia să salveze carțile de Klaus Hagerup și Lisa Aisato

- Biroul de investigații nr #2

- Garfield

- Carte surpriză: Cetăți, castele și alte fortificații din România de Radu Oltean



Ah, cartea surpriză chiar este o carte nouă ambalată pentru a nu fi vizibilă coperta și căreia îi dă târcoale de două zile presupunând și sperând a fi o carte nouă. Îi observ curiozitatea cum îl roade foarte rău să vadă despre ce este vorba.

De dragul coșului și al cărților, cât timp m-am fâțâit eu să pregătesc masa, el citise deja două folosind criteriul de selecție al roții norocului.
Se pare că această roată va avea viață lungă alături de noi.

Vă doresc să aveți o săptămână cu mult spor la citit!


Comentarii