Treceți la conținutul principal

TUTORIAL: Homar

De când cu imensa curiozitate a puștiului și dorința lui de a citit despre tot ce-l înconjoară, am remarcat că a prins tare drag de enciclopedii.

Zilele trecute ne-a atras atenția homarul și am dorit să aprofundăm nițel despre acesta.


Homarul albastru este o specie foarte rară cu o șansă la două milioane de a o întâlni iar noi am avut ocazia să avem în mână un astfel de exemplar. :)
Culoarea albastră intensă este dată de excesul unei anumite proteine cauzată de un defect genetic.



Am aflat că Homarul are sângele de culoare albastru deschis. 
Face parte din familia crustaceelor de talie mare iar Homarul comun (Homarus gammarus) are partea superioară a exoscheletului, mai exact cochilia dură și articulată, de culoare albastră iar partea inferioară de culoare gălbuie. Marea majoritate a homarilor au tonuri de maro, negru, gri pentru a se putea camufla pe fundul apei și a se feri de prădători.


Spre rușinea mea afirm că eram convinsă că toți homarii sunt roșii cu o culoare uniformă intensă. Ei bine, aceea sunt cei fierți.

Ținând cont de noile cunoștințe asimilate, mi-am propus să sedimentez aceste informații în mintea puștiului, într-un mod plăcut și creativ. Având pe frigider o tonă de cofraje de ouă, am decis că-i perfectă o cutie pentru a ne realiza fiecare căte un homar.
Am pus vopsea pe o farfurie, pensula și foarfeca la îndemână, niște ochișori din plastic și spor la treabă.


După ce am tăiat căte 3 forme pentru fiecare homar în parte, corpul corpul acestuia era deja gata. 
Am vopsit formele obținute din cofrajul de ouă și cât timp acestea au stat la uscat, ne-am ocupat de partea cea mai interesantă a homarilor.  

Cleștii!


Am aflat că are doi clești puternici iar unul dintre cleștii homarului este mai mare față de celălalt pentru a apuca și zdrobi prada.

Cu albastru, negru și alb a pictat un carton A3. Cu mișcări de tamponare a pensulei pe hârtie și evitând vopsirea liniară, a obținut textura conform imaginii din enciclopedia ce o aveam la îndemână.
Din acest carton a decupat cei doi clești ai homarului.




Din resturile de carton rămas de la clești am decupat 4 perechi de picioare articulate ce au în vârf mini clești ce-l ajută la hrănire.

Homarul deplasându-se pe fundul Mării Nordului sau în partea de est a Atlanticului, tulbură nisipul și nu vede foarte bine, de aceea are două antene foarte lungi pentru a-l ajuta să-și găsească drumul prin întuneric.
Cele două antene lungi le-a decupat dintr-un carton roșu. 
Răsfoind enciclopedia animalelor am aflat că homarul are și două perechi de antenule, adică antene mai scurte cu ajutorul cărora detectează mirosurile în apă.




Știați că dacă un homar își pierde un clește, un picior sau o antenă, îi poate crește la loc?

Noi nu știam, așa că l-am declarat tare fascinant pe domnul homar și sunt convinsă că micul nostru curios a asimilat și asociat toate aceste informații cu o experiență creativă și plăcută.



Cu drag,

Comentarii