Treceți la conținutul principal

Biscuiți fără zahăr

De când am început autodiversificarea puștiului am renunțat să mai cumpăr zahăr. Sunt mai bine de 5 ani de când nu mai am în casă nici o pungă cu acest aliment. Ah, da, soțul are câteva cuburi pentru cafea, dar este strict pentru el.





A fost dificil la început pentru că exista un istoric în stilul meu alimentar, dar m-am obișnuit să îl reduc treptat. Pentru copil nu l-am suplinit cu siropuri, melasă, pastă de curmale sau alte tipuri de indulcitori. Am învățat că nu este nevoie să biscuiesc și să brioșesc toată ziua pentru cele două gustări din fiecare zi ale lui iar fructele proaspete mereu s-au dovedit a fi salvatoare. 

Cu ciocolata niciodată nu am fost prietenă deci nu mi-a fost absolut deloc greu să îi pregătesc lui Adrian "ciocolata bebelușului" sau "nutella" de casă cu banană și să mănânc cu aceeși poftă cu care o face el.

Apropo de puterea exemplului și faptul că cei mici asimilează mai multe din gesturile și comportamentul nostru față de ceea ce le spunem. 

Nu cred că voi uita niciodată discuția (în contradictoriu) avută cu tatăl meu când i-am spus că eu atât cât timp voi avea posibilitatea am să evit să îi dau copilului meu dulciuri din comerț. Cum? El nu poate să nu îi dea nepotului ciocolată, adică el să mănânce iar copilul să se uite? Nu concepe așa ceva.

Ia ghiciți cine savurează mai cu poftă gustări de fructe alături de nepot? Da, chiar bunicul cel revoltat că nu are voie sa dea ou cu ciocolată sau ursuleți negricioși nepotului. Deci, se poate! :)

Așa cum scriam și în cartea cu rețete pentru bebeluși, aceștia nu au un istoric culinar deci este momentul perfect pentru a creea obiceiuri sănătoase iar pentru mine, el este exemplul perfect. Evident că în jurul vârstei de 4 ani, la aniversări a avut acces la tort din comerț dar acest lucru nu l-a determinat să-și facă un obicei din a cere astfel de preparate.

Sunt conștientă că o să înceapă școala și cu siguranță va avea acces la multe alimente pe care poate eu  nu le-aș recomanda dar sunt convinsă că va exista un echilibru în alegerile lui.

Este mai mult ca sigur un subiect sensibil pentru mulți dar vreau să subliniez că este posibil iar expresia pe care am auzit-o de nenumărate ori "toți copiii sunt topiți după dulciuri" poate fi combătută cu răbdare și perseverență, și clar dacă există convingere pentru această schimbare.

De curând am folosit miere pentru a face pentru prima dată turtă dulce și am văzut că i-a plăcut așa că am început să experimentez mai mult cu acest ingredient pe care nu îl acceptă ca atare, zice că este prea dulce. 

Atenție!!! Până la vârsta de un an este interzisă folosirea mierii pentru că există riscul de botulism.

Având în compoziție două linguri de miere, biscuiții aceștia nu sunt foarte dulci dar sunt făcuți de el și sunt delicioși. Am observat că savurează cu o mai mare poftă dacă este direct implicat în procesul realizării.






Ingrediente pentru biscuiți:

- 180 g de unt moale, la temperatura camerei

- 1 ou

- 2 linguri miere

- 360/380 g făină 

- un vârt de linguriță praf de copt

- puțină scorțișoară și nucșoară pudră.

Amestecați toate ingredientele în ordinea în care le-am scris mai sus. Veți obține un altuat pe care îl țineți la frigider cel puțin o jumătate de oră.

Se coc timp de 10-12 minute (până se rumenesc ușor pe margine) la 170 °C.

Poftă bună!

Comentarii