Treceți la conținutul principal

BROȘURA: Banii - carduri de nomenclatură

Dr. Maria Montessori a conturat patru planuri consecutive de dezvoltare, de la naștere până la maturitate. Fiecare plan se întinde cu aproximație pe o perioadă de 6 ani și fiecare se caracterizează prin modul în care copiii din perioada respectivă învață.
Trecerea de la un plan la altul depinde foarte mult de fiecare individ în parte, nu putem spune că un copil ce a îmlinit vârsta de 6 ani va trece imediat în al doilea plan de dezvoltare.

Dacă în primul plan de dezvoltare (0-6 ani) copiii sunt exploratori senzoriali ce învăță să devină independenți din punct de vedere funcțional prin absorbirea mediului înconjurător, copiii aflați în al doilea plan de dezvoltare (6-12 ani) sunt mai receptivi la învățarea intelectuală decât în orice alt moment al vieții lor.
Copiii de școală elementară (al doilea plan) folosesc raționamentul, gândirea abstractă și imaginația pentru a explora și a înțelege lumea.
Întrebările tipice pe care le pun copiii de această vârstă includ de ce, cum și când.
Aceștia devin din ce în ce mai independenți față de familie, independență ce le permite să facă lucruri de unii singuri, pentru ei înșiși dar și pentru alții. 

Folosirea și gestionarea banilor pentru a satisface anumite nevoi primare, de exemplu pentru a achiziționa mâncare, îmbrăcăminte sau plata anumitor utilități (electricitate, gaz, etc.), în mediul familial, au fost mereu sub ochii copiilor. Cel puțin, Adrian mai tot timpul a participal la astfel de activități.

Dacă la început era interesat de bani ca formă, culoare și cantitate (zicea că 7 bancnote de 1 leu reprezintă mai mulți bani față de o bancnotă de 10 lei), încet încet interesul lui s-a îndreptat către înțelegerea valorii acestora.


În broșura Banii - carduri de nomenclatură, am inclus carduri de nomenclatură pentru monedele și bancnotele românești ce pot fi folosite în primă fază pentru dezvoltarea limbajului dar și mai târziu, pentru definiții când copiii pot citi singuri.

Se pot face diferite activități auxiliare, cum ar fi asocieri de carduri cu bancnote și monede adevărate.




După ce ați prezentat lecția în 3 timpi și ați observat că informațiile au fost asimilate corect, puteți extinde aria de învățare. Spre exemplu să comparați bancnote din diverse țări și să discutați despre valoarea diferită a acestora. 
Acesta este un bun start pentru a stârni curiozitatea copiilor din planul al doilea de dezvoltare să facă propriile cercetări pentru a descoperi istoria banilor, cum arătau la început, cum au evoluat.

Sau să analizați cu ajutorul unei lanterne UV elemetele distincte ce nu permit falsificarea banilor.



Cardurile cu definiții pot fi folosite de copiii cititori independenți pentru asimilarea de noi informații iar pentru consolidarea acestora pot fi folosite cardurile fără nume unde pot fi completate de ei.




O altă activitate ce poate fi folosită cu mare succes îmbină informațiile cumulate despre tipul monedelor și ce le diferențiază, folosind simțul tactil. 
Caracteristicile specifice despre cant, greutate, mărime pot fi mult mai ușor și amuzant de asimilat prin intermediul jocului.





Broșura ce conține cardurile de nomenclatură pentru monedele și bancnotele românești poate fi achiziționată de aici.
___________________________
Vreau să mulțumesc tuturor care m-au susținut și care vor alege să mă susțină prin achiziția produselor digitale de pe site-ul meu vixy.ro.

Prin achiziționarea acestor produse și nedistribuirea lor mă veți sprijini să pot dezvolta alte produse care sper să poată să vă ajute și să vă faciliteze efortul depus în clădirea unei educații concentrată pe interesele copiilor și principiile educației Montessori.

Pentru achiziționarea fișierelor electronice:
- mergeți pe pagina vixy.ro în secțiunea dedicată produselor digitale;
- adăugați broșurile dorite în coșul de cumpărături și finalizați comanda;
- după ce plata a fost confirmată veți avea acces pentru a descărca broșurile comandate.

NOTĂ:
Vă rog să NU ditribuiți aceste fișiere în niciun fel, deoarece distribuirea proprietății creative nu este corectă față de autor și nici legală.
Oricând aș fi extrem de încântată să văd fotografii cu aceste materiale folosite de către cei mici (scopul principal pentru care m-am hotărât să încep proiectul), nu ezitați să le etichetați pentru a le putea identifica usor.

Vă mulțumesc din suflet pentru suport și interes și aștept cu nerăbdare vești . :)

Mult succes!





Comentarii