Treceți la conținutul principal

Ziua când creioanele colorate s-au întors acasă

Cartea zilei de azi, de ieri, de maine... si cine stie cat timp o fie in topul preferintelor cartilor amuzante. 

Nu este o noutate ca de cand era pustiul mai pusti ne-am tot inspirat din carti pentru activitati ce ne-au adus bucurie si invatare intr-un mod creativ si placut. De exemplu in 2018 am avut un fel de calendar advent in luna decembrie, cu o serie de 22 de activitati inspirate din 22 DE CARTI. Puteti vedea toate ideile prezentate aici

De data aceasta am avut o serie de activitati inspirate dintr-o singura carte, ce au presupus decupaj, colorat, desenat, scris si evident la final o portie serioasa de joc de rol.

Este vorba despre o carte pe care Adrian o indrageste mult, se amuza mult si in ultimul timp o rasfoieste mult pentru ca se distreaza mult. 

Cartea "Ziua cand creioanele colorate s-au intors acasa" de Drew Daywalt cu desenele inconfundabilului Oliver Jeffers are si o surioara, de fapt prima aparuta este "Ziua cand au plecat creioanele colorate", ambele la editura Arthur cu traducerea lui Florin Bican ce ne-a incantat atat de mult incat nici nu am mai avut curiozitatea sa rasfoim variantele in limba engleza.

Ambele carti le avem de ceva timp si nu de putine ori le-am citit si rascitit, dar parca in ultima perioada pustiul se distreaza mult mai bine cand le redescopera citindu-le singur.

Ideea a venit chiar de la el cand a propus sa facem cetatea creioanelor colorate. Mi-a placut mult propunerea lui iar eu am inceput sa fac designul catorva creioane colorate pe care el sa le foloseasca pe langa cetate, apoi am zis: hai sa mai adaug o activitate de colorat creioane, apoi hai cu inca o activitate de desenat carti postale pe care le trimit creioanele colorate, si in plus o activitate de scriere in bule necesare pentru ceea ce spun creioanele colorate. Astfel am ajuns sa am nu doar o activitate ci o serie de activitati in baza acestei carti amuzante si mult indragita.

Initial doream sa-i dau o cutie de carton pe care sa o transforme el in cetatea dorita dar iata ca una cate una am reusit sa tot adaug activitati in tema. Le-am unit frumos pe toate intr-o brosura si le puteti descarca GRATUIT de aici sau click pe poza de mai jos.







Ce activitati sunt incluse in brosura ce poate fi descarcata GRATUIT?

Depinzand de nivelul de dezvoltare al copilului, poti adapta activitatile astfel incat sa nu existe frustrare din partea celui mic. 
Daca se descurca bine cu manuirea foarfecii, il poti lasa pe el sa decupeze creioanele deja colorate din brosura. Daca nu, le poti decupa chiar tu iar el le personalizeaza fetele adaugand ochii, gura, sprancenele cu un creion negru. 
Poate fi un moment bun sa dezvoltati vocabularul acestuia si sa discutati despre partile componente ale corpului uman.

O alta activitate ar putea fi numirea culorilor in baza creioanelor tiparite color. Daca este mai mic, poti alege doar cele 3 culori primare pentru prezentare. Foloseste lectia in 3 pasi pentru o mai buna absorbtie a informatiilor. 

Daca este implicat in activitati un copil ce stie deja alfabetul si poate scrie singur, exista o activitate de scriere a mesajelor creioanelor colorate.
Este un prilej bun pentru a discuta despre emotii si starea acestora in functie de mesajele din carte sau cele scrise de copil.

Cei ce adora sa deseneze au ocazia sa o faca pe cartile postale iar apoi le pot oferi/trimite bunicilor sau prietenilor.
In brosura este inclusa si o activitate de colorat, evident a creioanelor.

La final, cu materialele obtinute puteti trece la partea jocului de rol. Aici, imaginatia nu are limite! 






Acestea fiind spuse si aratate, va doresc spor la jucat si explorat!



Comentarii