Treceți la conținutul principal

Activitate de scriere: Sistemul Solar

Săptămâna trecută, Adrian mi-a cerut să-i dau planetele. 

"- Nuuuu, mami. Vreau planetele din cutia cu figurine de pe balcon!"


Eram puțin dezorientată crezând că se referă la planetele realizate de noi din ziare lipite pe baloane, adică acestea (click aici pentru a vedea tutorialul lor) și care în acest moment sunt agățate de aplica de pe tavanul camerei lui.


De fapt, dorea figurinele din plastic incluse în setul Sistemului Solar Safari ltd. Pe lângă figurine am strecurat și o întrebare: "- Dorești să le scrii numele cu litere de mână pe hârtie?", știind că în topul preferințelor lui primează multe alte activități în defavoarea celor de scriere. Adică, o lansasem și eu așa, fără să sper prea mult, având un istoric cu mult prea multe sugestii asemănătoare dar fără nici un rezultat la care visam.

M-a surprins foarte tare când m-a chemat să îmi arate ce face. Stătea la măsuța lui, cu planetele scoase din ambalaj și începuse să le scrie numele pe câte un bilețel. 

"- Mami, să știi că le scriu în engleză..."

"- Aăăă?!??", atât am putut să articulez pentru că atât eram de șocată. :))) Nu știu dacă și fața mea a fost la fel de expresivă pe cum am verbalizat.

În fine, ce vreau să subliniez este că îmi e din ce în ce mai clar că fiecare are propriul ritm, fiecare are preferințe și afinități pentru anumite activități dar noi ca adulți nu trebuie niciodată să renunțăm, nu trebuie să încetăm să le punem la dispoziție resurse și materiale de învățare căci sigur va veni un moment când interesul pentru acele activități se va arăta la orizont și este bine să fim pregătiți.

Pentru activitatea de scriere a folosit etichetele pentru cuvinte de la pagina 11 din broșura dedicată alfabetului cursiv al limbii române și și-a pus pe măsuță în fața sa display-ul pentru birou cu literele mici de mână, inclus la pagina 9.

Detalii despre broșură găsiți aici și poate fi achiziționată de aici.



Eram curioasă de ce le scrie în engleză pentru că din câte țin minte era pentru prima dată când vrea să scrie ceva în limba engleză, și mi-a spus că dorește să le memoreze mai bine.
Nu-i rea abordarea, nu?
Cu ocazia aceasta îmi aduc aminte când aveam de memorat comentarii în liceu, cel mai repede și ușor le rețineam când le transcriam de mână.




Când le-a terminat de scris, a tăiat surplusul hârtiei și a asociat etichetele cu figurinele, apoi a dispărut din cameră.

Nu uitați: răbdare, multă, multă răbdare... sigur o să vină momentul cănd ei vor fi pregătiți.

Vă doresc să aveți parte în fiecare zi de cel puțin o surpriză plăcută și neașteptată din partea micilor voștri exploratori.

Cu drag,




Comentarii