Treceți la conținutul principal

Geometria inainte de 2 ani

Astazi am scotocit printr-o cutie de pe balcon in care am descoperit cateva activitati frumos depozitate si se pare ca la fel de frumos uitate.
Una dintre activitati este legata de geometrie. O introducere simpla in ramura aceasta fascinanta a matematicii, chiar in perioada cand pustiul era atras destul de mult sa asocieze cam tot ce prindea.
Asa a aparut setul acesta de puzzle-uri din doua bucati, realizat de mine din carton reciclat iar pe o parte am lipit fetru albastru.

Notiunile formelor de baza: patrat, dreptunghi, cerc, ii erau familiare pentru ca mereu i-am vorbit descriind obiectele din jur, spre exemplu: o farfurie nu era doar o simpla farfurie, ci avea anumite proprietati.
Oarecum prezentarile in trei pasi au fost integrate in viata practica, mai exact in viata de zi cu zi.

"- Ai in fata o farfurie rotunda. Acesta este un cerc (si ii  aratam cu degetele conturul farfuriei)", sau
"- Doresti sa iti dau cana albastra sau pe cea galbena (in timp ce pronuntam culoarea ii si indicam cu mana una din cele doua cani)".
"- Poti te rog, sa imi aduci creionul lung?"

Perioada 0-6 ani, Maria Montessori o considera ca fiind perioada mintii absorbante, adica asimilarea informatiilor se face din mediul inconjurator punand accentul pe senzorial.
Deci, nu evitati sa folositi sau sa le aratati anumite lucruri gandindu-va ca sunt prea mici si nu inteleg. Au o forta interioara si o putere de invatare incredibila, iar totul se intampla intr-un mod atat de natural si firesc pentru ei.
Nu ii subestimati!

Sa revenim la formele geometrice descoperite in balcon.
In seara aceasta, imediat cum a adormit pustiul, am fugit la calculator sa scotocesc si dupa fotografiile cu el in actiune.
Iata ca am gasit fotografiile si imi amintesc cu zambetul pe buze cum la 1 an si 11 luni pentru el  "endandonu" era hexagonul, "tetu" era cercul iar "dindiononu" triunghiul "abatu" adica albastru.







Comentarii