Treceți la conținutul principal

TUTORIAL activitate senzoriala: pe Marte

Dupa ce am realizat activitatea senzoriala cu Luna (o puteti vedea aici), in seara zilei respective cand stateam frumusel in pat gata gata sa adormim, pustiului i-a venit ideea ca ziua urmatoare sa facem planeta Marte.
Nu am zabovit prea mult si de la prima ora ne-am pus pe treaba.

De atunci sa tot fie doua saptamani de cand concepem fel si fel de scenarii in jurul acestei teme.
Nu am finalizat totul intr-o singura zi, pentru ca am avut nevoie sa facem o adevarata baza de cercetare, cu variate habitate, sere si anexe.
In fiecare zi am mai adaugat cate ceva nou si am invatat foarte multe lucruri interesante, dar cu siguranta mai sunt destule de explorat.
Cert este ca inca nu ne-am plictisit de aceasta scena de joaca.





Dupa o saptamana in care am avut joc de rol in baza propriilor noastre cunostinte, si cateva informatii generale din 2  sau 3 pagini din diferite carti cu sistemul solar, am intrat in posesia unei minunate carti exclusiv despre Marte.
Ador cartile publicate de editura DK si avem cateva enciclopedii care au fotografii si ilustratii reale, de o calitate extraordinara.

Cartea este de la Bia Books si vreau sa multumesc Danielei pentru ca a facut posibil intr-un timp scurt sa punem mana pe o editie atat de proaspat scoasa de la tipar, fiind o carte ce a aparut pe la finalul lunii martie, anul acesta.
De cand avem cartea, in baza informatiilor din ea am putut sa ne (da, impreuna) dezvoltam limbajul, cu termeni tehnici, sa admiram imaginile reale capturate din satelit si sa nu ne mai saturam de jocul nostru de rol pe care il tot imbunatatim cu fiecare descoperire pe care o facem in carte.



Graficele si ilustratiile sunt usor de urmarit. Exista comparatii cu ceea ce stim deja despre planeta noastra si il fac pe pusti sa explame cam la fiecare pagina:
"- Uau, mami, asta chiar nu știam!"

Sincera sa fiu, nici eu nu stiam si tare rau imi pare ca in perioada copilariei mele nu am avut acces la astfel de minunatii.
Oricum, sunt fericita ca in prezent imi retraiesc copilaria la dublu, odata prin ochii mei de adult si a doua oara alaturi de el, traiesc fiecare moment de entuziasm.


Am aflat cum se fac aterizarile si am pus in practica pas cu pas, evitand sa ajungem pe cel mai mare vulcan tip scut de pe Marte, Olympus Mons.







Nu am neglijat partea explorarii din spatiu si cea cu rovere create chiar de noi. Am construit panouri solare si antene parabolice pentru a transmite informatiile pe Pamant.
Iar imaginatia ne-a dus atat de departe incat am dezvoltat foarte mult baza noastra de cercetare de pe Marte.



Daca aveti rabdare sa parcurgeti tot articoulul veti vedea cat este de usor si ieftin sa faceti un astfel de joc de rol care aduce bucurie si incantare nu numai celor mici, ci si copiilor mai mari, chiar si adultilor (am testat pe tati cand a ajuns seara de la birou).

Doar figurinele sunt achizitionate iar restul decorului a fost realizat de noi din materiale reciclate, de la recipientele rosiilor cherry, sau de la fructe kiwi, la role de carton de la servetelele de hartie de bucatarie, sau de la hartia igienica, scobitori, scoarta de copac si multe altele, dar veti vedea spre finalul articolului pasii realizarii machetei.



Dar sa o luam cu inceputul.
In prima faza ne-am stabilit decorul, mediul ambiental.
Pe perete am lipit pictura cu spatiul cosmic, realizata de Adrian in baie, vedeti detalii aici.
Apoi am adus planeta Pamant, caci ea fiind a treia planeta de la soare iar Marte a patra, am dorit ca Pamantul sa se vada de unde ne-am stabilit noi baza de cercetare.

Am lansat nava spatiala de pe Pamant si am aterizat pe Marte unde am inceput sa construim habitatul oamenilor, urmand ca apoi sa adaugam sere pentru experimente cu vegetatie iar zilele trecute Adrian a dorit sa aduca si niste gaini. Astfel gainile lui Pettson si ale lui Findus au ajuns pe Marte. :))






In alte zile, micul inginer a avut ideea de a construi propriile rovere cu tot felul de dispozitive de scanat si udat serele.
Constructiile a dorit sa le realizaeze din piese de lego si sunt 100% creatiile lui, pentru ca eu nu sunt cel mai mare fan lego, poate datorita faptului ca nu am avut cand am fost mica.
Cu fiecare constructie a lui sunt surprinsa cat de versatile sunt aceste piese si ce infinitate de obiecte poti face cu ele.


Solul de pe Marte fiind plin de roci si nisip in culori caramizii, rosiatice asa am facut si noi suportul pe care urma sa construim intreg spatiul senzorial.
Am desfacut rola de hartie si am inceput sa vopsim cu rosu, portocaliu, maro, negru fara a avea o logica anume, totul fiind haotic, urmand sa cocolosim hartia iar modelul pictat nu s-ar fi vazut.


Dupa ce s-a uscat, am cocolosit-o pe masa, am format cel mai mare vulcan de pe Marte, in centru am adaugat nisip kinetic rosu, pietre si scoarta de copac pentru a crea un mediu stancos.



Planeta Pamant nu a fost pictata pe hartia mare de fundal ci a fost adaugata ulterior fiind un element de sine statator si lipit cu banda adeziva peste cea cu spatiul cosmic.
Pamantul este de fapt o farfurie de carton pictata de Adrian.



Am mentionat mai sus ca tot ce am folosit pentru realizarea acestei scene de joaca au fost materiale reciclate.


Habitatul oamenilor a fost un castron din plastic ramas de la petrecerea aniversara a lui Adrian pe care l-am vopsit cu argintiu, tuburile tranzitorii sunt din role de carton, sera este realizata din caserole reciclate de la legume si fructe.



Chiar si intrarile din carton realizate pentru habitat si sera, le-am vopsit cu spray argintiu, apoi le-am personalizat nitel cu o carioca permanenta neagra.

Antenele parabolice sunt umbrelute pentru cocktailuri, carora le-am adaugat scobitori si bete pentru frigarui, la final si fiind si ele vopsite cu argintiu pentru a parea ca sunt din metal.

Pentru roverul explorator pustiul a avut ideea sa folosim roti de la lego iar corpul este de la un ou kinder. Laserul roverului este un ochisor mobil lipit cu silicon in partea din fata.
Antena lui este un arc pastrat de la un pix consumat. Acesta l-am lipit de doua bucatele de scobitori in partea de sus pentru a-i fi usor sa transmita informatiile colectate pe teren, catre baza de cercetare.




Nu-i asa ca este amuzant si frumos sa reciclezi?
In felul acesta dezvolti creativitatea copilului iar el invata ca imaginatia nu are limite.

Sper ca v-am facut pofta sa explorati lumi noi, nedescoperite inca si cine stie ce cercetatori renumiti vor iesi din copiii acestia curiosi.

Sa aveti o zi de sfarsit de saptamana cu pofta de joaca!



Comentarii