Treceți la conținutul principal

Grafisme

Iata o activitate ce presupune putin efort din partea adultilor pentru a fi pusa in practica iar beneficiile sunt multiple, atat pe partea creativa cat si in pregatirea copilului pentru scriere.
Ai nevoie doar de o carioca si cuburi de lemn, sau le poti realiza chiar din carton.
Pe fiecare latura desenezi un semn grafic apoi copilul realizeaza pe hartie modelul, in functie de ce ii ofera zarul cand il arunca.

Ador aceasta epoca a internetului pentru ca la doar un click distanta ai la dispozitie o infinitate de idei creative pentru toate varstele si gusturile, timp sa ai sa petreci cu orele sa gasesti ceea ce consideri ca se potriveste nivelului de dezvoltare al copilului tau.


Ideea de baza nu imi apartine, insa eu am mers mai departe cu aceasta activitate si dupa ce pustiul a realizat grafismele simple, am mai adaugat un zar.
De data aceasta am ales sa introducem si o culoare pentru grafica.


Si pentru ca lucrurile pareau la fel de simple si dupa aceasta etapa, am mai introdus un alt element de care sa tina cont.
Un al treilea zar ce presupune de cate ori sa deseneze semnul grafic de pe zarul mare.
Acest al treilea zar l-a realizat chiar el, respectand cantitatile prin puncte, corespunzatoare cifrelor de la 1 la 6.


Regula este simpla: arunci cele 3 zaruri, apoi alegi carioca ce corespunde culorii de pe zarul culorilor si incepi sa repeti desenul de cate ori iti arata zarul corezpunzator numerelor.

Este mult mai antrenat si distractiv decat sa faci fise tiparite cu grafisme ca la scoala, nu?





In timp ce scriam acest articol mi-a venit ideea unui nou exercitiu folosind cubul cu grafica si cel pentru numere.
Culoarea o alege copilul in functie de ce urmeaza sa reprezinte simbolul.
Spre exemplu: daca este pe zar spirala, poate alege albastru sa faca valurile marii, sau spirala sa fie melci, stele pe cer, sau zig-zagul sa fie iarba...
Cu alte cuvinte sa realizeze o compozitie, un tablou care sa il faca pe copil sa asocieze simbolurile cu ceea ce cunoaste din mediul inconjurator.

Interesant, nu?
Poate fi un exercitiu perfect si de dezvoltarea limbajului, nu doar in pregatirea mainii pentru scriere.

Sper sa va inspire si astept cu drag sa vad pe facebook creatiile celor mici folosind aceasta activitate.

O zi cu soare sa aveti!

Comentarii