Treceți la conținutul principal

Clătite americane cu muuuultă "ciocolată"

Cum deschide ochii îl întreb ce ar dori la micul dejun. În dimineața aceasta nu e foarte hotărât să propună ceva așa că-i sugerez eu o budincă de ovăz cu fructe proaspete, pentru că-s adormită cu ochii încă împăienjeniți și pentru că ar fi gata în fix 7 minute.
Aud un categoric "- NUUUU!" foarte lung, după care apare și propunerea lui:
"- Aș vrea clătite americane cu muuuuultă ciocolată făcută de tine!"


Nu eram sigură ce înseamnă "muuultă ciocolată" așa că am decis să le scald în "ciocolată" ieșind o super porție de clătite americane fără pic de zahăr adăugat, sau orice alt îndulcitor.
Atât de multă am reușit să pun între clătite încăt abia au stat în turn, alunecau și erau mereu pe fugă, abia am ajuns cu ele întregi la masa din sufragerie.


Iată și o secțiune, ca să se vadă clar că sunt și clătite pe acolo dar nu se văd prea bine din cauza minunatei și delicioasei creme de "ciocolată".


Poate vă întrebați de ce tot pun cuvăntul ciocolată între ghilimele. Pentru că nu aș dori să jignesc adevărata ciocolată făcută din cacao, variantă pe care noi nu o folosim deloc.


Rețeta cremei de ciocolată este simplă:
- o banană foarte coaptă;
- 2 lingurițe de pastă de alune sau migdale;
- 2 lingurițe carob/ pudră de roșcove;
- nuci mărunțite.
Banana zdrobită cu furculița se amestecă bine cu toate ingredientele menționate mai sus.
Gata! 
Aceasta este "ciocolata" noastră mult iubită de puști încă din primele luni ale autodiversificării.

M-a rugat să i le tai iar în timp ce eu prestam această activitate, el s-a strecurat pe sub masă, precum ar face orice felină ce se respectă când vine vorba de vânat.
În cazul de față, pisoiul meu urmărea vânatul pentru micul dejun. Nu m-am putut abține și m-am pus pe râs când am văzut un căpșor cu doi ochi migdalați ițindu-se delicat de sub masă. :))



Atât de apreciate au fost încât nu a dorit să piardă nici măcar o mâzgăleală de ciocolată așa că și-a băgat în funcțiune propria mașina de spălat vase, iar cea adevărată ar fi fost invidioasă dacă ar fi văzut cum a ieșit din mâinile lui.

Aluatul pentru clătite este făcut după rețeta de pancakes a lui Jamie Oliver. Nu are zahar adăugat, e perfectă și extrem de sănătoasă.

Ingrediente:
- 3 ouă mari;
- 115 g făină;
- 140 ml lapte;
- opțional o lgț praf de copt.

Se separă albușurile de gălbenușuri iar albușurile se bat spumă. Gălbenușurile se amestecă lejer cu laptele și făina iar la final cu o spatulă se încorporează încet albușurile.
Eu le coc în tigaia de fontă și o ung doar prima dată folosind un șervețel îmbibat în puțin ulei de cocos.

Nu am stat 7 minute cât aș fi pregătit budinca de ovăz, ci cred că le-am terminat în aproximativ 17 minute. Ținănd cont de faptul că expresia "s-au lins farfuriile" poate fi rostită cu mândrie, consider că cele 10 minute în plus au fost remunerate cu bucuria și burtica lui satisfăcută.

Voi cu ce preferați să combinați clătitele americane?

Poftă bună!





Comentarii