Treceți la conținutul principal

TUTORIAL: Pălărie detectiv Sherlock Holmes

Cred că toată viața mea voi ține minte cartea "Pierre. Detectiv în labirint" de Hiro  Kamigaki, text de Chihiro Maruyama.




În primul rând voi ține minte cât de mult am căutat această carte pentru că în România erau toate stocurile epuizate și cum cu ajutorul unei prietene a ajuns la noi tocmai din Chișinău iar în al doilea rând ziua în care a primit cadou cartea, puștiul a stat mai bine de 5 ore să o studieze.

Eram panicată... Vai, vai, copilul meu a pățit ceva.

E un copil care este atras de labirinturi, a iubit și iubește cărțile mult de tot, de mic a avut răbdare să-i citim cărți cu text mult, chiar și capitole, dar să stea un  țânc de 5 ani jumate, mai mult de 5 ore cu o carte în mână, eu sincer spun că sunt în stare de șoc! Cartea ar fi recomandată de la 7 ani iar eu o am ascunsă de doi ani și am avut reținerea dacă să i-o ofer acum sau să mai aștept.

Chiar mi-a întrecut așteptările. Noroc cu pauza de mers la baie și faptul că l-am mai ademenit cu o gustare de fructe pe care a înfulecat-o mult mai repede decât de obicei.




Doamne, îmi amintesc cât de simpatic a fost în ziua aceea, cum își dădea seama că e singur în cameră, cum își lua cartea la subraț și venea în aria mea de acoperire. :)) Chiar în moment ce scriu acest articol îl vizualizez cum sărea pe canapea când eu lucram la calculator, apoi în patul nostru când întindeam rufele ude pe balcon, sau cum îmi povestea prin ușa de la baie că a descoperit anumite cufere. Memorabilă zi.

Oare să mai spun că a doua zi dimineața cum a deschis ochii a pus mâna pe cartea cu detectivul Pierre?

Pe lângă răbdarea și concentararea pe care poate să o dezvolte această carte, există și posibilitatea unor dicuții interminabile în baza acțiunilor, obiceiurilor sau decorului fiecărei pagini.

Clar este o carte ce merită să fie păstrată toată viața în biblioteca personală.

Fiind atât de atras de această carte plină de mii de detalii minuțios ascunse în ilustrații misterioase și descoperiri fascinante, m-am gândit să-i fac o surpriză lui Adrian realizăndu-i un papion bleu precum al lui Pierre și o pălărie de detectiv în stilul lui Sherlock Holmes.

Dacă și voi aveți acasă mici detectivi, iată cum cu doar 5,99 lei, o pălărie de pirat devine una de detectiv, fără să fie nevoie să coși nimic.




Nu am avut dispoziția necesară să cos, astfel că șapca detectivului și papionul nu au avut parte de ac și ață, ci le-am lipit cu pistolul cu silicon.
Să vă arăt pas cu pas cum am transformat pălăria piratului în pălăria detectivului.

Ai nevoie de:
- o pălărie fără bor,
- fetru în culoarea pălăriei, de 3 mm grosime,
- material textil cadrilat pentru aripioarele laterale,
- foarfecă,
- pistol de lipit cu silicon,
- panglică neagră (am uitat să o introduc în fotografia cu materialele necesare).


Pasul 1: descoși materialul ce acoperă pălăria de pirat,


Pasul 2: tai din fetru două forme semilună.


Pasul 3: Lipești cu pistolul cu silicon cele doua bucăți de fetru în formă de semilună pentru a forma un cozoroc în față și altul în spate.


Pasul 4: tai din materialul cadrilat două forme precum în imaginea de mai jos, ce au lățimea egală cu spațiul dintre cele doua bucăți de fetru tip cozoroc.


Pasul 5: Lipești panglica neagră pe marginea materialului cadrilat pentru a nu se destrăma.


Pasul 6: Lipești pe interiorul pălăriei, aripioarele laterale din materialul cadrilat. Fiecare aripioară are lipită o bucată de panglică neagră astfel încăt să poată fi legate în partea de sus a pălăriei.




Am descoperit că în 2019 pentru această carte s-a tipărit un nou tiraj, dar coperta nu mai este cartonată, astfel și prețul este mult mai mic față de prima serie. 

Sper că v-am inspirat și v-am făcut poftă de aventuri misterioase.


Comentarii