Treceți la conținutul principal

Calendar advent: 13 decembrie 2018

13 decembrie:
"Minunea de Crăciun a lui Jonathan Toomey" de Susan Wojciechowski

"Jonathan Toomey este cel mai bun cioplitor în lemn din vale. Dar este întotdeauna posac și morocănos. Zâmbește rareori și nu râde niciodată. Nimeni nu știe că o batistă de dantelă, o păturică albă de copil și o schiță în cărbune a unei femei care ține în brațe un prunc nou-născut zac părăsite într-un sertar pe care Jonathan Toomey nu-l mai deschide deloc. Dar într-o zi de început de iarnă, văduva McDowell împreună cu băiețelul ei, Thomas, îi bat la ușă cu o rugăminte pe care numai el le-o poate îndeplini."



Activitatea propusa pentru aceasta carte a fost de a intelege ce inseamna meseria de cioplitor.
Eu nu am avut la dispozitie lemn si unelte specifice pentru cioplit, dar am incercat sa improvizez pentru a-i fi mai usor sa inteleaga conceptul in sine.
Cu o mini dalta si o bucata de material (conceput special pentru realizarea manuala a stampilelor) m-am gandit ca-i va fi mult mai usor sa "ciopleasca", fiind mult mai moale.

L-am ajutat si i-am arata ce presupune, cum sa tina in mana sa evite sa se taie, fiind destul de ascutit instrumentul metalic.
A fost nevoie de doua intepaturi pentru a intelege foarte bine cum sa foloseasca mini dalta fara sa se raneasca. Prima data a sangerat cat gamalia unui ac, dar am fugit repede la baie si si-a spalat degetul cu apa si cu sapun, iar a doua oara nu s-a lasat cu varsare de sange ci doar surpriza ca si-a dat in deget.

In prima faza, l-am intrebat ce si-ar dori sa "ciopleasca" si mi-a spus ca un A de la Adrian. :) Si-a facut singur schita pe o coala de hartie, apoi a trecut la treaba dupa ce i-am desenat eu un A grasan.





A doua incercare a fost fara pic interventie din partea mea, nici la etapa de creatie si nici la cea a productiei. Chiar nu a existat nici un incident in care sa se raneasca. Cele doua intepaturi la deget, fiind in primele 2 minute de cand a pus mana pe mini dalta.



Am fost placut surprinsa de cata dedicare si concetrare a putut sa dea dovada. Si acest lucru s-a vazut cand a aparut varful limbii in coltul gurii. :)


La final, curatenie la locul de munca, punand in practica prinderea tip penseta, pentru a strange micile resturi cazute de pe masa.


Comentarii