Treceți la conținutul principal

Gogoși în haine de sărbătoare

Fiecare vizită la bunica se lasă cu frământat pâine cu păsat din mălai și nucă. Știe că este favorita puștiului și mereu face cu drag pentru nepoțel. 
Normal, toți beneficiem de acest răsfăț doar că zilele trecute am avut parte de un bonus, cele mai bune gogoși făcute din aluat de pâine, din acelea mari căt fundul ceaunului/tuciului, exact cum făcea străbunica la țară. 

Mmmmm, bune, bune tare bune!
Savurate atunci când sunt călduțe, simți că îți hrănești toți porii cu amintiri.

Nu știu ce au avut așa special că au fost făcute doar din aluat de pâine, nici măcar pudrate cu niscaiva zahăr nu au fost. 


Ziua următoare am descoperit că uitasem una întreagă și parcă o bucățică dintr-alta pe o farfurie sub un prosopel de hârtie. Aât de rău mi-a părut de ea că se întărise puțin și nu am vrut să o arunc așa că am făcut un experiment și tare mă bucur că am încercat căci rezultatul este uaaaaau. 

A ieșit o prăjitură îmbrăcată spectaculos de frumos în haine de sărbătoare.





Cum e posibil ca o gogoașă să arate precum un con de brad? 
Destul de simplu aș zice.

După ce am rupt gogoașa în bucăți mici cu ajutorul mixerului de mână, cel cu lame metalice, am pulsat de câteva ori astfel încât să obțin bucăți mult mai mici.
Am adăugat două linguri de miere, două de pudră de roșcove, patru de lapte și o linguriță de rom.
Am frământat și am obținut un aluat precum cel de salam de biscuiți, chiar și gustul este asemănător datorită aromei romului.
După ce am modelat 5 conuri din aluat le-am îmbrăcat cu fulgi de cereale.




Iată cum niște gogoși reciclate au ajuns vedeta mesei de Craciun. Data viitoare nu vor mai fi ca un experiment ci voi face fără rom ca să poată mânca și puștiul.

Sărbători Fericite!









Comentarii