Treceți la conținutul principal

Surprizele din Calendarul Advent 2021

Sunt deja 8 zile de când orășelul Calendarului Advent pentru 2021 (aici vedeți cum l-am făcut) este super apreciat de micul nostru curios. Se joacă în fiecare zi cu el și a uitat complet să-și mai viziteze dulapul cu lego și pe cel cu alte tipuri de jocuri și joculețe. Bine că totuți cărțile nu lipsesc din meniul zilnic și citește cel puțin două sau trei pe zi, altfel s-ar fi pus praful și pe bibliotecă.

Pe lângă jocul de rol imaginat de el în orășelul de turtă dulce, în fiecare dimineață fuge să ridice câte o căsuță să vadă ce surpriză îl așteaptă. 

Dacă în 2018 am avut în calendarul advent 24 de cărți potrivite pentru iarnă plus activități inspirate de carțile respective, iar în 2019 am creat în fiecare zi câte o decorațiune de Crăciun pentru brad și pentru amenajarea casei, iată că de data aceasta am făcut un mix între toate acestea.

Astăzi vreau să vă prezint lista cu ce am pregătit pentru cele 24 de zile în care vom avea parte de cărți, activități, experiențe și bunătăți. Ordinea în care sunt enumerate nu-i musai să o respect, le va primi și în funcție de cum este vremea, spre exemplu daca ninge, sau în funcție de ce zi a săptămânii este pentru a face activități cu toți membri familiei.

Lista Calendar Advent 2021

Ziua 1. Carte "O amintire de Crăciun" de Truman Capote ambalată precum un ren și ascunsă în bibliotecă iar pe bilețelul găsit în căsuța cu numărul 1 a fost indiciul "Găsește renul!"



Ziua 2. Marker alb pentru a desena scene de iarnă pe geamul din dormitor.


Ziua 3. O mini mașinuță tip camionetă pentru jocul de rol în orășelul calendarului. Ne-am imaginat că noaptea trecută a nins foarte mult în orășelul de turtă dulce iar el avea nevoie de o camionetă pentru a participa la dezăpezire și pentru a salva animăluțele prinse în nămeți.

Ziua 4. Bunătăți dulci dar nu de mâncat ci de jucat, de la Aprozarul Cristinei

Perfect lucrate de ne lasă gura apă când ne jucăm cu ele și totodată perfecte pentru a crea în centrul orășelului de advent un Târg de Crăciun.



Ziua 5. Creează felicitări tematice pentru membri familiei și pentru prieteni.

Ziua 6. Gustă ceva nou, ceva ce nu ai mai mâncat niciodată! 

Eu mă gândisem să alegem să cumpărăm un fruct exotic (maracuja, cherimoya, papaya, etc.), ceva ce nu am mai încercat niciodată însă a venit bunica la fix cu o mâncare de gutui din grădina ei. Mmmmm, vai cât de parfumate și delicioase sunt gutuile acestea.


Ziua 7. Realizează ornamente de Crăciun din mărgele colorate Pysslla sau Hama pentru a le oferi cadou.

Ziua 8. Joc Saboteur, mai bine zis a fost vorba de jocul de cărți Saboteur care a avut parte de un mic scenariu pentru a fi descoperit. Când puștiul a fugit de dimineață la căsuța cu numărul 8 a găsit un bilețel cu mesajul "Căsuța nr. 8 a fost sabotată..." iar cuvântul sabotată a fost subliniat iar indiciul îl ghida către DEX unde la cuvantul sabota se afla un nou bilețel ce conținea continuarea primului mesaj "... de căsuța cu nr. 6!" .

Evident că surpriza se afla în spatele căsuței cu nr. 6 iar el nu observase acest lucru când căutase în orășel. 

În felul acesta am avut o situație în care a învățat un nou cuvânt citind în DEX despre sabotare și sabotori.


Ziua 9. Carte "Omul de zăpadă: O poveste inspirată de cartea lui Raymond Briggs" de Michael Morpurgo


Ziua 10. Facem turtă dulce.


Ziua 11. În familie vedem la proiector un film de Crăciun.

Later Edit: Am ales de pe Netflix să vedem filmul "Klaus" (din 2019).


Ce bine că avem macheta cu orășelul de advent pe măsuța de cafea ce are rotițe, așa am putut să o mutăm pentru a ne elibera peretele pentru proiectarea filmului.

Ne-am așezat confortabil pe canapea, ne-am luat căte un măr și am ronțăit cu emoții și ochii ațintiți la film.
Frumos!
Ne-a plăcut!


Ziua 12. Mergem la patinoar.

Ziua 13. Împodobim bradul.

Ziua 14. Din lut realizăm litere decorative pentru cadourile celor dragi ce vor fi oferite de Crăciun.

Ziua 15. Ambalăm cadourile de Crăciun.

Ziua 16. Jucăm un joc de societate creat în tema Crăciunului.

Ziua 17. Alege din cărțile și jocurile personale pentru a le dona.

Ziua 18. Crează o scenă de iarnă din piese de Lego.

Ziua 19. Carte "Sora de zăpadă" de Maja Lunde cu ilustrații de Lisa Aisato.

Ziua 20. Scrisoare pentru Moș Crăciun.

Ziua 21. Realizăm o hrănitoare pentru păsări.

Ziua 22.  Mergem să ne dăm cu sania.

Ziua 23. Pregătim cozonacul pentru ziua de Crăciun.

Ziua 24. Seara vedem luminițele din centrul orașului.

Ziua 25. Sărbătorim CRĂCIUNUL!

Aceste sunt propunerile mele pentru Calendaru Advent 2021. Sper să-i placă puștiului nostru și luna decembrie să se păstreze la categoria amintirilor plăcute.

Calendarul vostru de Advent ce conține?

Numai bine,







Comentarii