Treceți la conținutul principal

Răbdare și concentrare (1 din 10)

Nu de puține ori mi s-a spus că am o răbdare de fier. În condițiile în care dacă sunteți pasionați de zodii, poate vă ajută să vă faceți o idee spunându-vă că sunt născută în zodia berbecului, zodie definită de "Dă-mi Doamne răbdare, dar dă-mi ACUM!" :))

Multe replici legate de răbdarea mea au fost prin prisma activităților pe care le fac cu sau pentru cel mic, sau ținănd cont de produsele pe care le realizez, cu o extremă atenție la detalii.

Ei bine, așa este! 

DA, am răbdare, multă răbdare. Uneori mă mir și eu de câtă răbdare am, dar vă garantez că a fost dezvoltată treptat, puțin câte puțin.

Nu știu dacă există copii ce se nasc cu o răbdare de fier, însă știu foarte clar cum am lucrat ÎN TIMP și am reușit să dezvolt puterea de concentrare și răbdarea lui Adrian. În prezent el poate sta concentrat să citească într-un mediu zgomotos (ceea ce mie îmi este extrem de greu să o fac dacă nu am liniște totală) spre exemplu într-un tren aglomerat, nu are nici o problemă cu zgomotul de fond aferent, sau când stă pe canapea iar eu și tatăl lui discutăm lângă el. 

De ce vreau astăzi să vă povestesc toate acestea? Pentru că ieri scotoceam printre fotografii pentru a găsi un eveniment anume (evident nu l-am găsit), în schimb am descoperit multe fotografii de când era puștiul miiiic-micuț, să fie vreo 5 ani jumate în urmă (aici vă imaginați fața mea de mămică disperată și șocată ce se întreabă cum și când au fugit anii aceștia). Am văzut ce activități a făcut în perioada aceea și m-am gândit să le prezint, poate vă inspiră. Activitățile sunt la îndemână oricui, cu obiecte din mediul casnic pe care cu siguranță le aveți deja. 

Nu sunt necesare jucării scumpe pentru a capta interesul copiilor, ci e nevoie doar de atenția adulților observând interesele lor, astfel le puteți oferi ceea ce aveți la îndemănă pentru a le satisface nevoile.

Am decis să fac o mini serie de 10 articole în care voi prezenta EXEMPLE de activități pentru dezvoltarea răbdării și a concentrării, potrivite copiilor cu vârsta până în jurul vârstei de 2 ani!

Vărsta puștiului în fotografii: 1 an și 8 luni.

Materiale necesare: bețe pentru curățarea urechilor cu capăt din bumbac + suport cu găuri pentru tacâmuri.

Cât a stat implicat în activitate: 15-20 de minute.





Sfat: Vă așezați în stânga copilului și îi arătați cu mișcări lente și clare cum se introduce un bețișor pe un orificiu din suportul metalic. Nu este nevoie să vorbiți, să le dați indicații verbale, la vârsta aceasta sunt mult mai concentrați la ceea ce faceți decât la ceea ce ziceți.
Dați-le voie să exerseze, să repete și să perfecționeze mișcarea fără să interveniți. Stați alături de ei și minunați-vă de fețișoarele lor drăgălașe cu "botic" concentrat.

Pe lângă dezvoltarea răbdării și a concentrării, este clar că vor beneficia și de coordonare ochi mână, de dezvoltarea musculaturii mâinii și de satisfacția propiilor realizări.

Dacă vă uitați cu atenție la fotografii puteți identifica o parte din tendințele umane ce sunt active în acestă perioadă, și anume: manipularea, munca, activitatea, precizia, repetiția și autoperfecționarea. 

Mâine voi reveni cu alt exemplu de activitate ce poate fi pusă în practică extrem de rapid și ușor.

 Aici puteți vedea toată seria de activități dedicată dezvoltării răbdării și concentrării copiilor. 

Cu drag,

Comentarii