Treceți la conținutul principal

Răbdare și concentrare (2 din 10)

Vă spuneam în articolul de ieri, (click aici), că am să fac o mini serie cu articole în care voi prezenta câte o activitate pe zi, pentru dezvoltarea răbdării și a concentrării celor mici.

Toate activitățile presupun materiale accesibile, unele reciclate, altele cu ustensile întâlnite în casă, sau chiar cu materiale ce pot fi găsite pentru achiziționare în supermarketuri, în zona rechizitelor școlare.

Vărsta puștiului în fotografii: 1 an și 5 luni.

Materiale necesare: 

- role din carton reciclate de la hârtia igienică,

- partea de sus a unei sticle din plastic,

- bandă adezivă,

- castron și bile.

Cât a stat implicat în activitate: 10-12 minute. A revenit și a repetat activitatea de mai multe ori pe parcursul zilei.



Eu am pus bandă adezivă pe zona unde am tăiat sticla, adică pe margine, pentru a mă asigura că puștiul nu se va zgăria.


Nu este nici o problemă dacă nu aveți bile din polistiren (eu le aveam deja în casă), așa cum am folosit noi, puteți improviza.
Pot fi pom-pom colorați sau chiar ghemotoace din hârtie mototolită.




Activitatea prezentată astăzi presupune metoda de învățare "trial and error", adică prin încercări și aproximări succesive se va ajunge la rezultatul dorit, sau mai este numită metoda învățării din greșeli.

Deși eu îi pusesem la dispoziție doar castronul cu bilele albe, puteți vedea cum cel mic a adus la peretele cu tubul amenajat, alte obiecte pentru a încerca să le introducă prin traseul cilindric. 

A învățat din propria experiență că obiectele mari nu pot trece prin acel traseu.


Sfat: În primă fază faceți un traseu scurt, pentru a se vedea cum bila iese imediat. Nu este nevoie să fie un traseu întortocheat pentru că riscați să se blocheze bilele în interior.

Mâine voi reveni cu alt exemplu de activitate ce poate fi pusă în practică extrem de rapid și ușor.

 Aici puteți vedea toată seria de activități dedicată dezvoltării răbdării și concentrării copiilor. 

Cu drag,



Comentarii