Treceți la conținutul principal

Paste 2020

Sarbatori linistite si pline de lumina va dorim.
Pastele de anul acesta a fost putin diferit, nu am avut bunicii fata in fata dar prin video conferinta am reusit sa povestim si sa punem tara la cale, cu multe vizite (sa recuperam perioada aceasta de covid) si vacante cu cortul... in gradina lor.

Am bifat cozonacul, pasca si ouale rosii iar bonus a fost decorul mesei realizat impreuna cu pustiul. 
Daca verdele din gradina bunicilor ne-a lipsit, am zis sa aducem noi pe masa de Paste acest decor inverzit, cu mios de primavara, de proaspat, de relaxare si bucurie in natura.
Nu a fost absolut deloc greu de realizat, si presimt ca vom pastra masa in forma aceasta mai mult timp, nu doar cele doua zile de sarbatoare. 

Sa va spun ca bradul de Craciun ne-a ocupat un sfert din sufragerie de pe 2 decembrie pana la sfarsitul lui ianuarie? :)
Sunt curioasa cat o sa rezistam cu masa astfel aranjata.
Nu m-as plange pentru ca iti da o stare de bine, de relaxare si de permanenta sarbatoare, clar i-as duce dorul cand as vedea masa goala.

Cum spuneam, un colt de natura, adus pe masa noastra de sarbatoare, iar in dimineata primei zile de Paste prin fereastra deschisa pasarelele se auzeau cantand atat de melodios si cristalin, parca mai frumos ca-n alte zile.

Paste Fericit!





Mai tineti minte ca spuneam eu de ceapa incoltita ca o sa fie pe masa de Paste?
Cea care nu a avut frunzele suficiet de mari ca sa le mancam, a ajuns in decor... Cu tot cu bulb, si tare bine se potriveste.



Cu scoarta si figurinele preluate din sertarul cu habitatul padurii, trebuie sa recunosc, Adrian a fost initiatorul asa cum o sa vedeti la finalul articolului, cu o zi inainte de Paste, cand am facut un test si a decorat suportul pentru oua.




Ciupercile imi sunt tare dragi si se potrivesc de minune intr-un decor cu natura, nu? Le-am modelat din lut intr-o noapte cand (mai mereu) pe la ora 12 ma trezesc cu chef de facut ceva creativ. 

Uneori sotul ma intreaba cum de rezist cu atat de putine ore de somn pe timp de noapte, pentru ca in timpul zilei, de cateva luni, pustiul a decis ca nu mai doreste sa piarda timpul cu asa ceva, deci am pierdut trenul acesta.
Sa fiu cinstita, cand era mic, mai furam si eu alaturi de el cate o repriza de 20-30 minute, si parca apoi eram precum un titirez dupa asa festin.  :))





Poate va intrebati unde ar mai fi avut loc si mancarea pe o astfel de masa.
Ei bine, toata mancarea a fost pusa pe un dulap din sufragerie, ca un bufet si fiecare isi alegea ce doreste, astfel ne-am pastrat decorul intact pastrand doar o singura farfurie in fata.
Ouale din cuiburi si din decor au fost cele care au disparut primele, fiind comestibile si delicioase, pustiul a adorat etapa ciocnitului si evident sa le decojeasca singur.

Le-am rosit fierbandu-le in foi de ceapa (de doua luni strang foita cu foita), asa cum face strabunica de cand ma stiu. 
Este al doilea an cand respect acest proces, iar de data aceasta nu am scapat de gura copilului pana cand nu m-a vazut in actiune ca pregatesc exact cum a fost cand a ajutat-o el pe bunica in anii trecuti.
Modelul cu frunze de patrunjel sa fie, da?





Va ziceam mai sus de pregatirea de dinaintea Pastelui, in care am adunat materia prima pentru decor. Pustiul a fost foarte generos cu elementele aduse din sertarul lui cu figurine din padure, chiar nu am avut loc sa le punem pe toate pe cate le-ar fi dorit.



Nu i-am povestit nimic de iepuras, care-i treaba cu el sau daca exista vreo legatura cu aparitia acestui animal in ideea sarbatorii Pastelui, ci pur si simplu a fost o activitate de decorat a pungii pentru cadoul versoarei, iar el si-a dorit una la fel. 
Asa au ajuns cateva carti si un lego intr-o punga iepuras, ce a topait pe scaunul lui in dimineata primei zile de Paste.

Bucurie si liniste in familie sa aveti!



Paste Fericit!

Comentarii