Treceți la conținutul principal

Calendar advent: 10 decembrie 2018

10 decembrie:
"Cand tuna a tort" de Patricia Polacco

"Patricia Polacco își amintește o nouă întâmplare despre bunica ei, îndrăgita Babușca, și o transformă într-o poveste emblematică despre cum să învingi cu joc și voie bună… frica de tunete.

Când zgomotele furtunii devin amenințătoare, iar tunetele fac să se cutremure ferestrele, Babușca o atrage pe nepoțică într-un joc terapeutic – așa cum sunt toate jocurile, dacă stăm bine să ne gândim. Pentru bunica, când tună, tună a tort! Leacul pentru frica de tunete și fulgere este un tort special, pregătit cu sufletul la gură, în ritmul furtunii. La sfârșitul jocului, nepoțica descoperă că este o fetiță curajoasă, iar pe masa din bucătărie miroase cel mai îmbietor tort de leac."




Nu cred ca as fi gasit activitate mai potrivita pentru aceasta carte. E vorba de un joc senzorial cu fenomene ale naturii, ce dezvolta motricitatea fina, concentarea si rabdarea.

Este usor de pus in practica pentru ca este nevoie doar de o coala A4 tiparita cu diferite fenomene ale naturii (eu aveam designul facut deja cu fulgere, nori, soare, ninsoare, etc., de la un alt joc facut pentrtu identificarea vremii pe zile) si o alta cu aceleasi imagini decupate individual.

Coala A4 am lipit-o cu scotch de masa, iar deasupra ei am lipit o punga in care am pus sampon. Din pacate samponul pe care l-am avut era cam transparent, asa ca am adaugat si vopsea acrilica albastra.
Am pus imaginile decupate intr-un saculet, si dupa ce extragea un minicard, trebuia sa-l identifice cautand pe coala mare, cea de sub sampon.

A fost super distractiv iar spre final, incepuse sa traga cu ochiul in saculet si sa-si aleaga ce cardulet doreste.










Comentarii